Vacuüm zakken...

30 juni 2015 - Hoensbroek, Nederland

Vandaag is de bestelling binnen. Een doos vol met vacuüm zakken voor het mooie marino ondergoed en t shirts.
Op de eerste plaats worden de wollen spulletjes beschermd tegen motten en op de tweede plaats scheelt het veel ruimte en op de derde plaats blijven de kleren daardoor ook droog.
Misschien id dat laatste nog wel het belangrijkste als het vaak en lang zou regenen. Het is niet te hopen, maar we zijn wel realistisch. ....in ons buurlandje regent het net zo vaak en veel als in ons kikkerlandje.
Als je mij een beetje zou kennen dan moet ik die zakken meteen uit proberen. Gelukkig is Frans, mijn man, niet thuis als ik tegen 18.20 uur weer eens te laat van mijn werk thuis kom.. ha, ha.. ..
Heerlijk hoven uitproberen en ja hoor het werkt voortreffelijk. Wel even wat werk en voordat ik het weet ben ik een uurtje verder.
Ik heb een stuk of 8 pakketjes gemaakt. Natuurlijk heb ik de kleren van Frans ook al vacuüm getrokken. En in mijn rugzak is nog veel plaats over. Gewicht valt ook nog mee. In totaal ( met rugzak) zit ik nu op 7 kilo.
Maar daar moeten wel nog alle toiletspulletjes bij en niet te vergeteneen liter water en wat repen en ander eten.
Hopelijk wordt mijn rugzak niet zwaarder dan 12 kilo, want ik weeg nog geen 60 kilo en ben ook niet meer de jongste.....
Ach ja, we zien wel. Ik vind de voorbereiding al heel erg leuk en dat is ook veel waard.