Tienen

12 augustus 2015 - Tienen, België

Vandaag een rustdag in Tienen. Eerst heerlijk geslapen in B & B het Koeimet aan de Veemarkt. Ik nam aan dat het er lawaaierig zou zijn omdat we aan de voorzijde slapen maar het was er heerlijk rustig. We werden pas om 9.00 uur wakker. Toen ik opstond voelde ik meteen dat het niet beter ging met mijn voet. Vreemd want Frans had mij nog een heerlijke voetmassage gegeven s avonds en s nachts had ik ook niets gemerkt aan de voet. Maar zodra ik de voet buigde om te lopen kreeg ik pijn. Ik had wat gegoogled en las op een reisblog dat veel mensen tijdens de camino last hadden van doorgezakte voeten.
Omdat mijn moeder ook last had van een doorgezakte voet was ik toch wat bezorgd.........hopelijk werd het niet erger en misschien zou een zooltje verlichting brengen. We zijn na het ontbijt naar een schoenenwinkel gegaan maar zij hadden de gebruikelijke standaard inlegzooljes en kon ins verder ook geen advies geven.
Weer elders in een schoenenwinkel gevraagd en zij verwees ons naar een ortopeed verderop.
Hij was druk met klanten bezig en we moesten wachten.
Gelukkig was mijn voet niet verzakt maar wel behoorlijk scheef en daar kwam dan ook de pijn vandaan.
Hij heeft mij zooltjes aangemeten en alhoewel hij het druk had kan ik ze om 17.00 uur halen. Als ik gewoon door zou lopen zonder zooltjes dan werd de pijn alleen maar erger en zou dan echt moeten stoppen.
Ben blij dat deze lieve meneer mij geholpen heeft. Het zal moeten uitwijzen of het morgen ook echt gaat werken.
Verder vandaag nog de prachtige kerken te Tienen bekeken en heerlijk ijs gegeten.
Wat een mooie stad en bovenal aardige mensen.

1. Andre en Truus:
    14 augustus 2015